fredag 20 januari 2012

Besviken resenär

Livet i Austin har tagit mig, liksom de andra, i sitt handfasta men ack så avslappnade grepp. Därav dålig uppdatering.. Alla här softar mer än en trött, bakfull svensk på en söndag.
De som jobbar här har inte fulltidsjobb och de yrkena som husägarna vi bor hos har är babysitting och petty cab (cykeltaxi).

Det är mycket häng och cykla day and night här! Inte mycket blir gjort, man blir lite förslappad. Men idag har vi hunnit med lite:

Ätit kfc - check.
Dock besviken som aldrig förr. Alla har (nästan alla) sagt att det är gott och blabla. Jag beställde in några hot wings, tog en stor tugga och Oscar och Kihlanki bröt ut i skratt. Till min förtvivlan hade jag trott att det var som chicken bits, vilket det inte var. Två små söta (faktiskt ganska äckliga) kycklingben gick rakt av då mina starka friska tänder högg tag i de friterade godbitarna. Man har ju sett till att både borsta tänderna och använda sig av tandtråden man fick av tandläkaren som en resegåva!
Oavsett så vart jag besviken. Så gott var det inte och desto värre var det att behöva klura ut hur man äter snabbmat. Snabbmat på kfc lagas fort men äta det tar sin tid!

Vi har även besökt goodwill, ungefär som Frälsningsarmén hemma. Hittade en soft-ball och en schyst skjorta. Sen begav vi oss vidare.

En annan grej som är rätt udda här är dock att det finns ett ställe som är öppet 24/7. Det är inte det konstiga men häng kvar!!
Alla utom en som arbetar där kan inte prata annat än mexikanska. De serverar både tacos och helt utan krydd typ 70 olika sorters bakelser. Hur kan en sådan butik/restaurang/affär/pryl gå runt?
Livet är bra lustigt i Austin..

I alla fall så är det hit eller till san Diego som jag hade flyttat om jag skulle bo här! Proffsen är överallt och man känner sig som ett litet barn återigen. Mwihihihihihiih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar