måndag 2 januari 2012

before and after new year.

Ja det var inte igår det skedde en uppdatering så nu antar jag att jag behöver skriva ett jävligt långt och ingående inlägg så att ni som väl läser resebloggen inte blir ledsna. Det har faktiskt varit ett och annat klagomål på sina håll om att vi bör uppdatera, så då känner man sig i alla fall lite peppad på att fortsätta!

Grejen är att vi inte haft något bra wifi eller någon laddad dator för att göra ett värt inlägg med bilder osv, sen har året skiftat från 2011 till 2012 nu, vilket också är en relativt stor grej. Fast jag vet inte om mitt medvetande var på topp direkt, när det nya året firades in..
Det är till och med så att en av våra nya tyska vänner som filmade på nyår tänker göra en liten film av bara mig. Mestadels från nyårsafton. Mer om det en annan gång, när filmen eventuellt är klar.

I övrigt går det bra, förutom tvister hit och dit men det börjar lösa sig känns det som och snart blickar vi mot vegas med hotellrum och allt. Vilket LÄR bli fett. Bara några dagar bort. Kan behöva ett hotellavbrott för att leva i vår husbil igen. Något jag börjar uppskatta mer och mer är våra streetspots i helsingborg och kompisarna där hemma som man cyklar med. Fan vilket bra gäng man är. Det märks nu.
Även lite hemlängtan har blivit inräknat nu, speciellt efter nyårsafton då jag pratade med hela öa-gänget. Det betydde mycket och en och annan tanke vandrade till en annan speciell person också. Mer än förut i alla fall. Poängen är i alla fall att det var underbart att höra era röster igen och jag saknar er.

Instickare: Ja jag saknar er hemma i huset också.

Detta lär bli ett långt inlägg, oj oj oj. Skriver massoooor. Varje gong.
Nä men vi har träffat lite fler sjysta folk här också, Lance och Connor Lodes t.ex.
Connor körde vi med under en dag mest, men shit vilken trevlig människa. Och Lance, en mörk kille, om man får lov att säga så, som hängde med oss till hooters och visade runt oss på lite spots around san diegooooo. I gengäld visade vi honom O.G. TRIGGGS. (googla eller facebooka, för ni bör inte missa honom heller).

Diverse streetspots har vi fått se och ungefär lika många har vi blivit ivägkörda ifrån. Antingen av väktare eller polis. Men det är inte alls som på filmer man sett hemma, då polisen här är hur trevlig som helst och mer intresserade än de är arga.

Ja juste, nyår. Glömde att säga att vi såg ett världsrekord bli satt på en snöskoter som hoppade 414feet(?) typ. Jag minns inte hur långt avståndet var, men att se ett världsrekord är väl alltid nämnvärt? Så nu vet ni det också. Nästa inlägg lär vara en bildbomb, fo sure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar