söndag 25 december 2011

God jul!

Merry Christmas, får man höra från var och varannan person man går förbi ute på gatorna här. Trevliga är dem, amerikanarna. Även om några är mexare, några är mörka, några är asiater och några bara är allmänt korkade så har det en faktor gemensamt - Att vara trevliga.

Vår julafton var inte mycket till en klassisk svensk jul, den firades med att, som alla andra dagar, dra ut och hitta skolor och parker att cykla på. En julklapp jag fick var dock att för första gången se en kompis dra ett handrail live. Gott och se, Martin!
Blev faktiskt riktigt stoked, och Martin själv blev lite skakis. Men med all rätt, det var fan ett decent rail.

Gott och se är också i full gång i vår van. Mina kära öa-medlemmar vet redan vad det är, då det var dem och Pontus som introducerade det för mig. För att förklara det i ord så skall man lite snällt klappa till den andra i mellangärdet och säga "gott och se", mest som en vänlig gest. Men vi har utvecklat det till att om man missar eller inte säger frasen, så får offret ett frislag på personen som delat ut klappen. Ännu en liten jul"klapp", kan man säga.

Ungefär såhär ^, fast inte så hårdhänt.


En annan sak jag är glad för här är hur bra frukost vi käkar. Visserligen mackor oftast, men det är fullkornsbröd och påläggen är både kalkon, ost, ägg, avokado och mer där till. En stabil frukost helt enkelt! Minussidan med det är att vi använder massor av olika saker som behövs diskas, och vi strör skräp omkring oss som inga andra. Så vi har våra fejder emellanåt. Jag är glad att Marit inte såg hur vi bodde, haha.
Vi har även våra exklusiva pee-jugs. Vi bor ju i en trailer, så man måste leva upp till standarden av ett wt (http://sv.wikipedia.org/wiki/White_trash) och kissa i flaskor vi har vårt vatten i. Dock dricker vi upp vattnet innan vi kissar i dem. Resten bör jag kanske lämna osagt.

Rolig juldag på starbucks (kompletterar med de enda bilder jag har tillgängliga, egopics ofc.):

Hoppas alla haft en god jul och om vi inte hörs innan dess, så gott nytt år! Men vi hörs innan dess, wi-fi-beroende som vi är.

1 kommentar: