fredag 16 december 2011

Ikea, Starbucks och storhandla i USA.

Igår spenderade vi vår första natt i vår husbil, eller som den kallas här: motorhome.
Det blev på en parkering utanför "Vons". Vons är väl ungefär som maxi, fast de har öppet dygnet runt, så det kändes safe. Ingen p-bot och inga poliser som knackade på, men det var rätt väntat att vi skulle klara det. Men första natten är väl ändå speciell!

Vi var innan dess på lite olika ställen, först vid en känd surfingstrand i Malibu, fast jag minns inte vad den hette. Där monterade vi ihop cyklarna och hängde på stranden. SPÄNNANDEEEEE.

Sen mot Ikea och storhandlade: täcken, kuddar, bestick, grytor, stekpannor.. ja hela kittet. Så nu har vi så vi klarar oss ett tag. Det bästa av allt var att ogge frusit hela natten och klagat över att vi bara köpte 2 täcken, när vi köpte 3. Bara det att hans täcke låg fortfarande inpackat under bordet, så han missade bara det, hahaha!

Jag köpte även något som liknar ben & jerrys, men som heter dreyer's. Billigare, större OCH godare. HUR NICE?

Här kommer lite bilder:
MOTORHOME, så underbar bil.


Want some cool whrrrip?

Do you like fishdicks in your mouth?


glaaaaaassssss


The man your man could smell like.

Nu sitter vi på starbucks och dricker asgott kaffe (tror jag, jag dricker varm choklad men nog fan är det minst lika bra. Ja jag ska växa upp en dag och börja dricka kaffe, men inte idag. OCh förmodligen inte imorgon heller.

STAY TUNED. Ogge och jag hälsar! De andra också såklart.

P.S. Oscars fot är knappt svullen längre! Och idag blir första cykeldagen sen vi kom hit. Taggad.

1 kommentar:

  1. Vilket härligt äventyr ni är på.
    Kul när det är så billigt också. Hur är vädret, det är väl inte så ni badar - eller?
    Vart är ni på väg nu?
    Ha det så kul!

    SvaraRadera