torsdag 22 december 2011

Uteliv är inte inne.

Puh.. Sitter i San Diego i en park som kallas YMCA, tror jag. Eller så heter den inte så, vem bryr sig? Den är fucking underbar. Finns det mesta, och det bästa av allt är väl att det hela tiden är runt 20-gradigt.

Wi-Fi finns på de flesta ställen också, vilket är rätt gött. Men jag känner att jag och Oscar är de som minst använder oss av det. I thought I was an addict.. Jag hade visst fel! Vilket känns bra.

Vi har även varit ute på ett uteställe och aldrig har jag blivit så besviken. Det var ett 18+ ställe men bara 21+ fick dricka alkohol inne på klubben. Från stunden du gått in på klubben får du inte heller gå ut från klubben genom ingången, för då får du inte komma in igen för att de tror du ska gå och röka gräs. Så det finns en liten uteplats där man kan gå ut och röka, men man måste vara 21 år gammal för att hämta lite frisk luft. SCHYST DEAL.

Efter att ha varit där en sväng och gått rundor så går vi mot dansgolvet, vilket inte var så jätteudda till en början. Men efter ett tag så förvandlades det till en skräckscen, eller i alla fall till ett högstadiedisco. Helt plötsligt så kom man dit efter att ha varit en sväng i baren (ja, utan att dricka, vi fick vars ett kryss på båda händerna, jag och Oscar) så var där helt plötsligt världens största breakdance-ring med vuxna folk som faktiskt kunde dansa där.
Då insåg jag att det inte är okej, då reglerna, eller i alla fall normerna lyder:

1. Om det förekommer en breakdance-ring så får man inte ha gått ut nionde klass eller vara över 16 år gammal.
2. Om det ändå är så att den förekommer så får det absolut inte vara mer än MAX 2 pers som verkligen kan breakdansa, i den. (Här var det minst 10, och då snackar vi HÖG nivå)
3. Om något av ovanstående förekommer så får du inte befinna dig på samma klubb i mer än en halvtimme efter att ha bevittnat det.

Så vi stack.

1 kommentar: