lördag 17 december 2011

Roadtrippin'

Vi åker runt så mycket så att jag inte längre håller koll på vart jag är under stunderna då jag uppdaterar er med intressant såsom ointressant fakta och trivia om resan.

Igår körde en superfin och svindyr Bentley in i oss och fick sin backspegel avslagen, vi slapp allt utom ett positionsljus som spårlöst försvunnit, men kan vara så att vår deposition rök där. Lite senare idag fick vi veta att om vi stoppat tjejen som kört på oss (ja självklart är det ju så, tjejer ska inte få köra bil) skulle kunna få böta en jävla massa till oss. Vilket säkert kunde lösts svart och gjort oss en slant rikare, eller många. Trots allt så är detta USA och möjligheterna flödar!

Vi har även kört i "The Vault", stolen bike co's egna inomhuspark. Jävligt soft folk där och en del nya bekantskaper, men hallen var inte min starka sida då där fanns mycket, men få saker som kunde utnyttjas. Jag får medhåll av resterande i gänget, dock bara två av dem, då de är dem enda som är cykelfunktionella. Två stycken i vårt sällskap är med andra ord skadade. Men det ordnar nog upp sig till slutet av resan, men förhoppningsvis tidigare!

Vad mer har hänt...
Vi har sovit en runda på en campingplats som vi tog in på, som var längs havet och stranden. Väldigt mysigt och man kunde föra lite mer oväsen utan att frukta att bli bortförd osv!

En annan stor händelse är att jag smakade avokado igår (ja jag vet, det är mest jag som bloggar nu, vet ärligt talat inte varför Oscar inte är mer aktiv?) och tyckte faktiskt det var riktigt gott! Dessutom är det ju sjukt positivt att det är nyttigt. Så nu är jag inne i en liten avokado-mani-period. Avokado till allt, ja tack.

Vi har även checkat walmart och ett shopping mall. Själva mallet var väl inget att hänga i granen, men walmart var lite speciellt. Tänk att walmart finns överallt i hela USA och är lite som en affär som har allt, i stort sett. Förutom färska saker, tydligen. Tänk dig att gå på Ullared. Ungefär så är det varjeeeee dag där. Oavsett tid och datum. Hur orkar folk? En gång, fine. Två gånger, jodå jag överlever. Mer än fem gånger i månaden? Jag vill inte.


Man börjar se tendenser till julpynt och liknande och självklart är det större än vårt pynt där hemma, för amerikanarna skall alltid överdriva med allt de tar sig till. Det har jag redan hunnit lägga märke till.

Just nu sitter jag och tattar internet utanför ett starbucks café och njuter av livet. Kan inte sluta njuta av allting. Mår så bra och det äger. Sitter klockan 22:00 i bara t-shirt, även om det är mörkt så är det inte ett dugg kallt. Eller ett litet dugg kallt är det men inte så att jag fryser.

Ha en bra decemberdag, kyliga Sverige. Så ska jag avnjuta min i ett något varmare klimat.
Härligt att bara ha sju dagar kvar till julafton och sitta hela dagarna utan att ha mer än shorts och t-shirt på sig. Hoppas ni inte har det lika bra.

HEJJSVEJJJJSSSSS

P.S. fick precis reda på att en klubb har 18-plus för entré, så jag och Oscar blev bra glada! FEST.

Hej igen, hehe.

1 kommentar:

  1. Då jag bodde och pluggade i Spanien så gick jag i samma skola som han som äger Wallmart fast hans son...Impad? hahaha...Ni verkar ha det nice over there..ha det gött!

    SvaraRadera